מהו אינסטלטור ותפקידו

אינסטלטור כל המידע

אינסטלטור, או בשמו העברי שרברב“, הוא אחד מבעלי המקצוע היותר חשובים במסע שלנו לשמירה על שגרת חיים תקינה. ברמה הכללית אנחנו משתמשים כיום במונח בעיקר על מנת לתאר בעלי מקצוע החולשים על ההרכבה, התחזוקה והתיקון של מערכות הצנרת במבנה מסוים, במיוחד תשתיות מים או ביוב.

מעבר להגדרה הדי בסיסית הזו, תחום האינסטלציה מהווה עולם ומלואו. על השירותים העיקריים שמספק אינסטלטור, הדרישות העיקריות בבחירת בעל מקצוע והסיבות שהופכות את טל אחזקות לשם דבר בתחום, בסקירה הנוכחית.

אזמה עושה אינסטלטור?

חשוב להדגיש כבר בנקודת ההתחלה שתחומי הפעילות הספציפיים של שרברב עשויים להשתנות על פי הניסיון שלו, ההכשרה שהוא קיבל, הציוד שהוא מחזיק בו ופרמטרים נוספים. לכן כשפונים להיעזר בשירותיו של אינסטלטור, חשוב לראות שיש התאמה בין המענה שהוא מספק לבין הצורך הספציפי.

ממש על קצה המזלג, תחת ההגדרה של שירותי אינסטלציה ניתן למנות בין השאר:

  • פתיחת סתימות – אולי השירות הבסיסי והמבוקש ביותר של שירותי אינסטלציה. במקרה של סתימה המופיעה בכיור, באמבט או באסלה, חשוב לאתר את מקור הסתימה ולפתוח אותה באמצעות ציוד – בסיסי או מתקדם – שהאינסטלטור מחזיק בו. הצפי הוא שכל אדם ייתקל מפעם לפעם בסתימה בדרגת חומרה כזו או אחרת.
  • נזילות ובעיות רטיבות – נזילות הן רעה חולה נוספת של מבנים בישראל, והן עלולות להיגרם עקב בעיות איטום, פיצוצי צנרת, ליקויי בנייה וכשלים נוספים (שבחלק מהמקרים, אגב, יופיעו דווקא בדירות של השכנים). האינסטלטור מחזיק בציוד מתקדם לאיתור מדויק של הנזילה, מבלי שיש צורך בשבירת קירות או בהרמת מרצפות: ציוד דוגמת מצלמה תרמית או מכשור אקוסטי מיוחד. לאחר גילוי מקור הנזילה, ניתן לטפל בה באופן נקודתי.
  • החלפת צנרת מים והתקנתה – אינסטלטור חולשים על צנרת המים, שהיא פתח ללא מעט כשלים ובעיות. בחלק מהמקרים הם יתקנו צנרת תקולה או כזו שאינה עומדת במבחן הזמן, בעוד שבאחרים יהיה צורך בחידוש ובריענון של הצנרת (למשל, החלפת צנרת מתכת בצנרת מפלסטיק). רוב האינסטלטורים מטפלים בצנרת במגזר הביתי, אולם יש כאלה שעוסקים בתשתיות רחבות ומקיפות אפילו יותר של צנרת.
  • שאיבת ביוב – שאיבת ביוב עשויה להידרש כאשר יש סתימה או הצפה בעומק הביוב, או כשנדרש ניקוי יסודי שלה מסיבה כזו או אחרת. גם כאן יש ציוד מתקדם המשמש את בעלי המקצוע, לרבות הביובית. המדובר במשאית בעלת מצלמה למיפוי הבעיה, צינור מים בלחץ גבוה ומשאבה המתחברת למיכל השאיבה.
  • התקנת כלים סניטריים ואביזרי אינסטלציה – אינסטלטורים עשויים לסייע בחיבור תשתיות המבנה למערכות המים, על כל המשתמע מכך: ברזים, אסלות, מכונות ומייבשי כביסה, אינטרפוץ, מתקני גקוזי וכן הלאה. הוא עשוי כמובן להציע את ציוד הקצה הדרוש להשלמת המטרה.
  • תיקון דודי שמש או חשמל – חלק מהאינסטלטורים עשויים לספק מענה מקיף בכל הנוגע לדודי שמש או חשמל, שהפכו כידוע לפריט חובה בכל מבנה ובית בישראל. האינסטלטור עשוי לטפל בתקלות נקודתיות בדוודים, בין אם כאלה שנובעות ישירות בכשל הנוגע למערכת האינסטלציה ובין אם לא (בעיות חשמל למשל).

כך מוצאים את האינסטלטור המושלם עבורכם

לאחר שמבינים את חשיבות הפנייה לאינסטלטור והמצבים בהם הוא עשוי לסייע, עולה בוודאי שאלה אחרת: איך יודעים שבעל המקצוע אליו פונים הוא אכן המקצועי והמתאים ביותר למשימה? כדי לקבל את התשובות עליכם לבצע מחקר מסוים, שלא נוטה להיות מורכב יתר על המידה (בטח בעידן האינטרנט) אבל עדיין רצוי שיתבצע תוך מתן תשומת לב מספקת.

האתגר הראשון הוא כאמור לראות מהם השירותים הספציפיים שמספק אינסטלטור נתון, בשאיפה שיהיה זה פרופיל רחב ככל שניתן של שירותים. בהקשר הזה ניתן בהחלט להעדיף חברות המאגדות בתוכם כמה וכמה אינסטלטורים, ולא בהכרח שרברב בודד, מכיוון שחברות אלה נוטות להיות מנוסות ולהציע פרופיל שירותים רחב יותר. סבירות גבוהה שהחברה גם תחזיק בציוד מתקדם, שמשפר את יעילות עבודת האינסטלציה ומקטין את הסיכונים הנבועים ממנה.

פרמטר נוסף שחייבים לבחון הוא הזמינות של האינסטלטורים, פועל יוצא של כמה פרמטרים. ראשית, יש לראות באילו אזורים הוא מספק מענה. קבלני אינסטלציה בודדים לרוב יעבדו באזור גיאוגרפי מוגבל (אפילו עיר אחת בלבד), בעוד שחברות מקצועיות צפויות לפעול בפריסה גיאוגרפית רחבה, אפילו ארצית.

סיבה נוספת להעדיף חברות הפועלות בשדה המשחק היא הזמינות הגבוהה, הנובעת מכך שלא נתונים לחסדי לוח הזמנים של בעל מקצוע אחד בלבד. תחת זאת, יש צוות שלם של בעלי מקצוע מתוכו תבחר החברה את זה הזמין ביותר ומתאים כמו כפפה ליד למשימה הספציפית. במקרים דחופים עובדה זו מקבלת משנה תוקף, ובתחום האינסטלציה הרי לא חסרים מצבים בהם חייבים למצוא פתרון מהיר, אפילו מיידי. חברות הפועלות בתחום עשויות לספק מענה מקיף, 24 שעות ביממה.

5/5 - (1 vote)
Comments for this post are closed.