איתור נזילות מים

איתור נזילות מים כל המידע על השירות

נזילה היא אחת הצרות הגדולות ביותר שאפשר לחשוב עליהן במבנה. נזילה עלולה להביא למפגע של ממש המשבש את שגרת החיים או העבודה, כי הרי קשה להתנהל כשיש שלוליות מים בכל עבר. היא טומנת בחובה סכנה לתשתיות המבנה (קירות, תקרה) ואף לתכולתו, דוגמת הריהוט או מכשירי החשמל. ויש בה כמובן את הסכנה הבריאותית, ביניהן סכנת החלקה, חשיפה ממושכת לעובש וכן הלאה.

המשמעות היא ברורה: עליכם לעשות את כל המאמצים כדי לטפל בנזילה, ורצוי שעה אחת קודם. איתור מדויק של מוקד הנזילה והסיבות לה הוא הצעד החשוב ביותר בדרך לפתרון הבעיה, כאשר בחלק גדול מהמקרים מדובר במשימה מורכבת המיועדת למקצוענים בלבד.

למה אי אפשר להשתהות באיתור נזילת מים?

יש להדגיש שתרחישי זוועה דוגמת אלו שתוארו מעלה, של נזילה שכבר יצא משליטה, הם ממש לא האופן בו כדאי לכם לגלות על הנזילה. מצב בו אתם כבר מבחינים בסימנים המוחשיים של הנזילה מעיד בדרך כלל על בעיה ממושכת, שרק הפכה למורכבת ולחמורה יותר עם הזמן. בחלק מהמקרים, היא אף מצביעה על כך שכבר נגרם נזק מסוים לתשתיות המבנה או לפריטים שונים בתוכו.

האתגר הגדול הוא לגלות את הנזילה בשלבים הראשונים שלה, לפני שהיא מתפתחת לממדי ענק וגורמת לאותו נזק שקשה להתגבר עליו. ניתן לעשות זאת כאשר מופיעים סימנים מוקדמים מאוד, או אפילו חשדות מוקדמים, לכך שמשהו לא בסדר מתחת לפני הצנרת: עלייה לא מוסברת בחשבון המים, אזורים בבית שנעשים פתאום קרירים יותר מאחרים, קירות מתקלפים או נסדקים, ריחות לא נעימים של מים או עובש ועוד.

מומלץ שלא להדחיק בעיות מהסוג הזה, מכיוון שהן לא נוטות להיפתר מעצמן. אל תשכחו שגם טיפה אחת המטפטפת מהברז או נופלת מדוד השמש עלולה להצביע על בעיה הדורשת אבחון.

איתור נזילות עלול להיות משימה מורכבת

גם כאשר חושדים או אפילו יודעים שיש נזילה, חשוב לאתר בדיוק את המוקד שלה וכמובן שגם את גורמיה העיקריים. ברוב המקרים נזילות נובעות מבעיות איטום או מצנרת תקולה, וזאת כתוצאה מבלאי של רכיבי הצנרת, היעדר תחזוקה נכונה או פגיעה פיזית בצנרת: למשל הזזת מכונת כביסה הפוגעת בצינור המים הרגיש שממוקם מאחוריה.

אז איך בדיוק מאתרים את הנזילה? בשנים עברו, הדרך היחידה לעשות זאת הייתה בשיטת הניסוי והטעייה, או אם תרצו: ההרס הבלתי מבוקר. בעל המקצוע היה מזהה מיקום כללי מאוד של הנזילה, ובחלק מהמקרים אף מנסה לגשש באפלה. משם הוא פשוט מתחיל לשבור קירות או להרים מרצפות, עד שהוא מגיע למוקד הנזילה ומטפל בבעיה.

מיותר אולי לציין שגילוי של הנזילה בצורה כזו הוא צרה צרורה, מכיוון שהוא דורש תשלומי עתק עבור תיקון הנזקים שנגרמו והשבת המצב לקדמותו. העלויות האלה, ניחשתם אולי נכון, היו מוטלות כמעט תמיד על בעלי הבית.

כשהטכנולוגיה מדברת: איתור נזילות במאה ה-21

החדשות הטובות הן שבמהלך השנים, איתור נזילות מים הפך ליעיל ולמהיר הרבה יותר בזכות הטכנולוגיה המתקדמת שהחלה להיכנס לתמונה. כיום, יש כמה טכנולוגיות שקשה למצוא בעלי מקצוע שמכבדים את עצמם ולא משתמשים בהן. חלק מהן הפכו להיות סטנדרט של ממש בתחום, יש שיגידו ברירת מחדל.

השיטה הנחשבת לנפוצה ביותר כיום לאיתור נזילות מים מכניסה לתמונה את המצלמה התרמית. מצלמה זו מציגה את הטמפרטורה בכל אזור הנמצא בפריים, כך שניתן להסיק דרך הפרשי הטמפרטורה על המקום בו נמצאת הנזילה. יהיה זה לרוב אזור בעל טמפרטורה נמוכה יותר, בלי שיש לכך הסבר.

מכשור אקוסטי הוא שיטה מקובלת נוספת לאיתור נזילות, כאשר כאן העיקרון הוא שנוזלים משמיעים רעשים שונים. לכן באמצעות מגביר קול בעל רגישות יוצאת דופן, אפשר לאתר את מקום הנזילה.

יש מקרים בהם מחליטים להשתמש בתרכובת גז ידידותית לסביבה, אותה מחדירים לפנים הצנרת. מאתר הנזילה משתמש במכשור הבוחן את ריכוזי הגז לאורך הצנרת, כשמוקד הבעיה יהיה לרוב אזור בו יש ריכוז גבוה של גז.

דוגמה נוספת היא מצלמה זעירה אותה מחדירים לתוך הצינורות ותשתיות המבנה. היא מעבירה תמונה למסך חיצוני, כך שאנשי המקצוע יכולים לראות במו עיניהם האם יש בעיית רטיבות ולזהות את המוקד שלה.

חשוב להדגיש שלכל אחת מהשיטות של איתור נזילות מים שתוארו כאן יש יתרונות משלה. חברה מנוסה תדע בוודאי מהי השיטה המתאימה ביותר בהתאם לסוג הבעיה, לדרגת החומרה שלה, למאפייני המבנה, לעומק האפשרי של הנזילה ועוד. בחלק מהמקרים ניתן לשלב בין כמה שיטות איתור, לקבלת תמונה מלאה וחד משמעית אפילו יותר.

איתרתם את החברה המושלמת עבורכם

אין צל של ספק שבעת מציאת חברה המבצעת איתור נזילות, וכמובן שגם מטפלת בהן בצורה מקצועית, אין מקום לפשרות. טל אחזקות תשמח להיות החברה הזאת עבורכם. מזה שנים שאנחנו מספקים מענה רחב בתחום האינסטלציה, עם כל השירותים שניתן לחשוב עליהם: החל מאיתור נזילות באמצעות טכנולוגיות חדישות, דרך פתרון מהיר של הבעיות המתגלות ועד לפעולות תחזוקה ושיפוצים שוטפות.

אנחנו מבצעים בדיקות לאיתור נזילות בתרחישים שונים, הן כאשר יש סימנים מוקדמים לנזילה אפשרית והן כשמעוניינים לבצע סקירה מקיפה של מצב הנכס (כפי שנהוג ושמומלץ לעשות למשל לפני רכישת דירה מיד שנייה או באופן תקופתי). הטיפול עצמו בנזילה נעשה בסטנדרט גבוה, ללא התפשרות, מתוך ידיעה שרק כך ניתן לפתור את הבעיה לעומק ולמנוע הישנות שלה בעתיד.

בטל אחזקות, אנחנו פועלים מנקודת הנחה שיש מצבים רבים שאינם סובלים דיחוי. אנחנו פועלים בזמינות גבוהה ובפריסה גיאוגרפית רחבה במיוחד, הכוללת ערים נרחבות בישראל. נוכל להגיע לאבחן את הבעיה ולספק לה פתרון בהקדם האפשרי, כולל שירותי אינסטלטור 24 שעות ביממה (לא בשבת). אנחנו גובים מחירים הוגנים עבור השירותים השונים והולכים לקראת הלקוחות בכל מובן אפשרי.

5/5 - (1 vote)