דודי שמש וקולטים

דודי שמש וקולטים כל הנתונים

ישראל ידועה במזג האוויר המצוין שלה, עם מספר רב מאוד של ימי שמש בכל שנה. המשמעות הפשוטה של כך היא שדוד שמש הופך לפריט חובה בבתים בישראל, וכמובן שגם במוסדות ובמנים תעשייתיים. כפי שניתן להסיק משמו, המדובר הוא בדוד חימום המבצע את המלאכה החשובה של חימום המים תוך התבססות על אנרגיה סולארית (אנרגיה שהמקור שלה הוא קרינת השמש). הדוד הממוצע מורכב מכמה חלקים מרכזיים – גוף חימום חשמלי, קולטני שמש, מכל מים ואחרים – והוא פועל במערכת סגורה בה מתמלאים בשלב הראשון המים, לאחר מכן מתחממים ובשלב האחרון מגיעים לצרכן הפותח את ברז המקלחת או הכיור.

לדוד שמש שפועל היטב יש רשימה מרשימה של מעלות, אולם הוא מחייב התקנה על פי הספר, תפעול נכון ופעולות תחזוקה מפעם לפעם. כאן בדיוק יכולה חברת טל אחזקות, המאגדת בתוכה אינסטלטורים ומומחים אחרים, להיכנס לתמונה.

מהם היתרונות של דודי שמש וקולטים?

התקנת דודי שמש הפכה לסטנדרט בישראל במרוצת השנים, כאשר ב-1976 – כתוצאה ממשבר האנרגיה החמור שפקד את המדינה באותה תקופה – הוחלט לקבוע בחוק שבכל דירה בישראל יותקן דוד שמש: למעט דירות בבניינים רבי קומות, בהם אין מספיק שטח גג על מנת לחמם בצורה יעילה את המים. למרות הבנייה החדשה באינספור ערים ויישובים בישראל, המציאות מראה לכן שיש עדיין מספר רב של מבנים ישנים בהם אין דוד שמש לרפואה אלא רק דוד חשמל.

היתרון המרכזי של דוד שמש, ניחשתם נכון, הוא חיסכון משמעותי בהוצאות החשמל של משקי הבית בישראל. במקום להדליק את דוד החשמל בכל פעם שמעוניינים להתקלח, גם ביום החם ביותר בשנה, דוד השמש מאפשר להתבסס על השמש הישראלית שנוכחת בשמיים ברוב ימות השנה. להקטנת השימוש בחשמל יש גם השלכות אקולוגיות, מכיוון שהפקת חשמל כרוכה כידוע בפגיעה לא פשוטה במשאבי הטבע וגורמת לזיהום אקולוגי.

דוד השמש בהמשך לכך תורם לשגרת החיים בבית, שלא חייבים לנהל אותה על פי זמני הדלקת הדוד. אם אחד מבני הבית חוזר מהעבודה לאחר יום עמוס, ייתכן מאוד שדוד השמש יאפשר לו ליהנות ממים חמים בלי המתנה מייגעת. גם כאשר יש צורך בהפעלת דוד חשמל, במצבים בהם אין מספיק שמש או כשהזמנים דחוקים, ייתכן מאוד שזמני ההמתנה יהיו קצרים יותר.

מתי נדרש אינסטלטור?

שיווק והתקנת דודי שמש וקולטים הם תחום עיסוקם של חברות ושל טכנאי דוודים. יש בישראל כמה חברות גדולות מאוד המשווקות דודי שמש וחשמל, תוצרת ישראל או מדינה אחרת. בחלק מהמקרים הן אלה שמתקינות את הדוודים בבית הלקוח, בעוד שבאחרים ניתן לפנות לטכנאים שזהו תחום ההתמחות שלהם.

הנקודה החשובה בהקשר הנוכחי היא שגם אינסטלטורים, אשר עוסקים בהרכבת ובתחזוקה צנרת מים או ביוב, יכולים להעניק סיוע. תוכלו בהחלט למצוא אינסטלטורים הבקיאים בהתקנה של דודי שמש וחשמל, כמו גם בפתרון בעיות הנוגעות להם, דוגמת:

  • פתיחת סתימות בקולטי שמש
  • ניקוי אבנית מדוודים ומקולטים
  • תיקון מערכות סולאריות
  • החלפת דודי שמש, דודי חשמל וקולטים
  • ביצוע בדיקות תקופתיות לתקינות דודי השמש והשמל

נקודת המוצא היא שעבודות הנוגעות לדודי שמש וחשמל נחשבות למורכבות בהשוואה לרוב תחומי הפעילות האחרים של האינסטלטור. יש כאן צורך בידע מיוחד שאינו נחלתם של כל האינסטלטורים, כמו גם ציוד מתקדם המותאם למשימה באופן אישי. דודי שמש וחשמל עשויים לטשטש את הגבולות בין תחום האינסטלציה לבין תחומים משיקים אחרים, דוגמת חשמלאות, ולכן חשוב שאיש המקצוע יהיה בעל ידע וניסיון בכל הנגזרות של התחום.

שאלת המחיר

טווח המחיר של עבודות הנוגעות לדודי שמש וחשמל נוטה להיות רחב באופן יחסי, החל מסכום של כמה מאות שקלים לפתרון בעיה פשוטה ועד לסכומים בעלי ארבע או חמש ספרות הנדרשים בתקלה מורכבת, בעבודת תשתית או כשיש צורך להשתמש בציוד מיוחד כדי להתגבר על הקושי. ניתן כמובן לקחת הצעת מחיר ממספר חברות במקביל, אם כי ההמלצה היא לא לבחור בחברה אך ורק מכיוון שהיא מציעה מחיר נוח בהשוואה למתחרות. הסיבה היא שייתכן מאוד שמאחורי המחיר הנוח מסתתרת עבודה שאינה מקצועית מספיק, שעלולה להביא לכך שהבעיה בדוד לא תיפתר או אפילו שייגרם לו נזק בלתי הפיך.

כאשר אתם מתקינים או מתקנים דוד, אתם מצפים בוודאי למידה לא מבוטלת של שקט נפשי. אם תבחרו בחברה ששמה הולך לפניה בתחום, תתקרבו מאוד לעבר הגשמת היעד. בנוסף לכך מומלץ לבחור בחברות שצפויות להיות שם בשבילכם גם בעתיד, בכל שאלה או אפילו תקלה. חלק מהעבודות הנוגעות לדודי שמש וחשמל מגיעות עם אחריות, לעיתים לתקופה ממושכת יחסית, וזו תוספת שנחשבת להכרחית עבור חלק גדול מהאנשים.

למה כדאי לפנות לטל אחזקות?

טל אחזקות נחשבת לשם דבר בישראל בכל הנוגע לעבודות אינסטלציה, כאשר גם עבור דודי שמש, דודי חשמל, קולטים ומערכות סולאריות מספקת החברה פתרונות מקצועיים במיוחד. ברשות החברה צוות של אינסטלטורים ואנשי מקצוע המרכיבים יחדיו פרופיל שירותים רחב, וזאת עבור לקוחות מהמגזר הפרטי, העסקי והמוסדי. החברה פועלת בפריסה גיאוגרפית רחבה, הכוללת בתוכה את ערי ויישובי המרכז, אזור השרון, אזור ירושלים ועוד. באמצעות צוותי העבודה השונים מתאפשרת זמינות גבוהה, כאשר בחלק גדול מהמקרים תוכל החברה לספק מענה מיידי – אפילו בשעות שאינן שגרתיות (למעט בשבתות).

טל אחזקות ידועה ברמת הביצוע הגבוהה של כל משימה שהיא ניגשת אליה, כך שניתן לפתור את הבעיה בצורה יעילה, מדויקת ובטוחה (והרי ידוע שעם דודי שמש וחשמל חשוב שלא לקחת סיכונים). צוות החברה יגיע לאתר הלקוח על מנת לאבחן את הבעיה בהקדם האפשרי ולהציע פתרונות בהתאמה אישית, תוך הצגה מלאה של היתרונות, החסרונות והמחיר של כל אחת מהבחירות. בדרך זו הלקוח יוכל לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר עבורו, שתפתור לו את הבעיה מהיסוד ותמנע הישנות שלה בעתיד.

5/5 - (1 vote)